Учени: Животът на Земята идва от Марс

Учени: Животът на Земята идва от Марс
Намерени се скални фрагменти от Червената планета, които потвърждават теорията

Налице са нови доказателства, че животът на Земята може да е породен от Марс. Твърди се, че планетите в Слънчевата система обменят вещества помежду си, като това се потвърждава от намерените на Земята фрагменти от скали, пренесени от Марс.

Откритието, за което съобщава американският университет Пардю, дава нов импулс на теорията, че животът на нашата планета е бил внесен от космоса. Това би могло да стане в резултат на сблъсък на планетата-източник на живот с голямо небесно тяло, при което са били изхвърлени в космоса скални частици с микроорганизми - именно те впоследствие са породили живота на Земята, допълва Technews

Метеорит, паднал от Марс, струва 10 пъти повече от златото

До нива, които най-малко десет пъти надвишават тези на златото, е скочила цената на образци от метеоритен дъжд, паднали в пустинята на ...

Не всички планетни системи обаче способстват разпространението на живота. Така например, системата Gliese 581, разположена в съзвездие Везни на 20 светлинни години от Земята, не притежава показателите, необходими за живот.

Учените предполагат, че първата планета от Слънчевата система, на която е възникнал живот, е Марс. След милиони години Червената планета е предала „щафетата” на Земята. Остава открит въпросът как се е породил животът на Марс.